Vítejte u dnešního #sharingiscaring článku, který bude tak trošku o tom, kam jsem měla v poslední době radost přispět svými myšlenkami, zkušenostmi a někdy i trochu ostrými názory. Bude to mix témat, která mě baví. Pojďme na to.

Díky Matějovi jsem měla možnost navázat na mé dva předchozí články týkající se náboru generace Z (první článek, druhý článek). Proč mi toto téma nedá spát? Do 3 let bude generace Z tvořit více než čtvrtinu trhu práce a po ní hned nastupuje generace Alfa, které některé z požadavků umocní. Mladí kandidáti žijí online, všechno řeší...

Bez ATS si už nedokážu představit (pracovní) život! Moje noční můra by byla, kdybych musela zpracovávat kandidáty v různých aplikacích, ručně psát všechny e-maily, zapomínat se včas ozvat a kvůli absenci systému bych možná až 50 % uchazečů "vyghostovala". Uff! A tohle je jen pár důvodů, proč je nezbytné mít ve firmě implementované ATS....

Když už jsem si pročetla desítky stránek, poslechla hodiny podcastů a strávila pár hodin s vytvářením prezentace na konferenci HR (R)evoluce, tak jsem se z ní rozhodla sepsat článek. A jelikož má přednáška nesla název Nábor generace Z: Jak přizpůsobit strategie novým trendům, bude to dnes opět náborové.

Spolupráce s personální agenturou může být velmi efektivním způsobem, jak urychlit proces náboru a získat kvalitní kandidáty, které se vám nedaří získat. Jako každá externí spolupráce, i zde existují výzvy a aspekty, které je třeba důkladně zvážit, jinak to pro vás bude drahá sranda. Ne vždy se totiž ze spolupráce stane procházka růžovým sadem.

Oblast HR je široká a jsou oblasti, které mě osobně prostě nezajímají a aktivně se v nich nevzdělávám. Ty zde tedy nenajdete. Starší článek s množstvím doporučení najdete tady, doporučuji si jej projít. Dnes bych se s vámi chtěla podívat na novější zdroje a ty, kterými jsem si sama prošla a mohu je s klidem doporučit.

Kde najít kandidáty, když je v Česku dlouhodobě míra nezaměstnanosti tak nízko? Jedno zázračné místo neznám, ale dala jsem dohromady seznam rozličných míst (zdrojů), kde by se mohli skrývat. Vlastně ani ne skrývat, prostě tam jsou, ale vy ne. :) Samozřejmě jsem uvedla zdroje, které pro vás budou relevantní a budou vám přivádět velké množství nových...

Měřit můžete ledacos. I v HR. Čísla sama o sobě vám budou k ničemu, pokud nevíte proč je sledujete, za jakým účelem a neděláte žádné akční kroky vycházející právě z těchto dat. Dlouhodobá práce a vytyčené cíle jsou tím, co vám v práci s daty rozhodně pomůže. Myslete na to, až začnete nastavovat sobě nebo vašemu týmu metriky nebo vyloženě KPIs. ...