#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 20. díl
Dlouhodobě mě inspiruje Google. V rámci sekce ke stažení najdete i mé výpisky z re:work with Google, ke kterým se často vracím. Další inspirací je pro mě stránka na karierní stránce Google s názvem How we hire, ze které jsem čerpala, když jsem pracovala v Alze (i když je to už nějaká doba). Jen si představte, že hledáte práci a někde na kariérkách najdete podobné vysvětlení celého hiring procesu a i ukázku toho, co u vás budou hledat včetně vysvětlení proč. Já jsem z toho úplně nadšená a na ten den se těším!
Jaké jsou další skryté a účinné zbraně Google? To prozradilo HR pro stránku Fast Company. A slibuji, že jdeme už od Google dál ke krátkým výpiskům z několika článků.
Krátké výpisky z článku - 29 Creative Ways To Find Employees
- název pozice musí odpovídat náplni práce anebo vymyslete nějaký clickbait (otázka je, co bude v konečném výsledku efektivnější)
- vžijte se do role hledajících a zkuste si pak vaši pozici najít (skladník hledá roli skladníka ne operátora výroby...)
- vyzkoušejte vyhledávač pozic - tady odkaz
- spolupracujte s různými komunitami lidí a nebojte se s nimi pracovat (za HR třeba #suHR, za marketing #HolkyzMarketingu a za IT třeba ReactGirls)
- hledejte talenty tam, kde jsou - Instagram pro marketingové pozice, Behance pro grafiky, vývojáře na GitHub a další
- naberte lidi, se kterými jste již předtím pracovali anebo jste je nabírali jinam (referral je TOP zdroj)
- nové pozice "mají" sdílet na sociálních sítích (žádná novinka), ale je důležité, aby je nesdílelo jen HR oddělení (říká se tomu ambasadoring)
Krátké výpisky z článku - How to Recruit Top Talent
- vytvořte prostor a firemní kulturu, kde chtějí top talenti pracovat a kterou budou mít rádi, budou ji respektovat a následovat (flexibilita, volnost, ocenění, růst, vzdělávání, ...) -> z mé zkušenosti jde tohle seshora anebo jaký CEO, taková firma
- nejlepší z firmy by měli mít pozici, na které mají vliv na ostatní - jak na vyšších pozicích, tak i jako první článek, s kterým se možný talent setká
- používejte emoční inteligenci a urychlete proces náboru (talent na vás nebude čekat měsíc než se rozhoupete v odpovědi)
Krátké výpisky z článku - How to Hire Successfully: Focus on Mission, Values, Talent
- HR - musíš vědět jaká je firma, kde pracuješ a pořádně ji poznat; musíš znát strukturu a lidi v ní a z toho dokážeš říct a plánovat jaké lidi do firmy nabírat a co musí splnit, aby byly company fit a dávalo to smysl s firemní strategií
- rozvíjejte ty schopnosti/vědomosti/znalosti, které jsou potřebné pro výkon na konkrétní pozici (aktuální i plánované), ale i ty, co se jsou všeobecně brány jako užitečné do budoucna
- hledáme "the right employees for your organization must be driven not by money but by your organization's mission"
- mějte jasně nastavené hodnoty a priority a držte se jich, jinak pocítíte nepříjemnou kognitivní disonanci
- chtějte talentované lidi s perspektivou růstu a ty, co mají mission-drive
- ukažte jim na pohovoru/AC i to, jaké věci teď firma překonala/vyrobila/čím se chlubí/jaké nabízí výzvy
Doufám, že vás i tento výpiskový sharing bavil a našli jste si v něm inspiraci. Těším se na vás u dalšího, již 21., dílu.