#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 16. díl

30.11.2022

V 15. díle #sharingiscaring jsme se podívali na job description a na to, jak dle kompetencí v něm sestavit výběrové řízení tak, abyste to nejlépe vybrali. Dnes se přináším něco málo o inzerci (job ads).

  • Čemu se v inzerci vyhnout popisuje článek od LinkedIn. Důvody jsou různé - gender-coded slova, diskriminace, ale i příliš mnoho požadavků v sekci "co u vás hledáme, co musíte umět" nebo špatně napsaná sekce benefity.
  • Asi znáte tu situaci, kdy jste dopsali inzerát, manažer/ka vám ho schválili a vy ho pyšně vyvěšujete na firemní web a pracovní portály. Čekáte, čekáte a nic. Nikdo se vám nehlásí. Jak je to možné. Podívejte se na inzerát pomocí heat map (Hotjar, Smartlook) nebo minimálně přes Google Analytics (doba setrvání na stránce, konverze, ...). LinkedIn udělal menší průzkum a jasně ukazuje, kam se kandidáti dívají a kam ne.
  • Ještě jeden článek od LinkedIn - někdy stačí místo inzerce obrázek

How to create job postings that attract stronger candidates:

  • kandidátovi stačí i 14 sekund na to, aby se rozhodl, zda vám svůj životopis pošle
  • používejte aktivní slova, mluvte přímo, vyhněte se trpnému rodu, vyhněte si i slovům, která jsou diskriminující nebo genderově zabarvená
  • 72 % kandidátů hledá možnost pracovat občas z domova nebo flexibilní pracovní dobu


Další tipy k pročtení:


Držím palce při psaní vašich inzerátů a těším se na příště.