Prolistujte se mnou LMC ročenku 2019/2020
LMC mě baví a mám ji jako firmu ráda. Poprvé jsem se s ní blíž seznámila na workshopu o psaní inzerce v roce 2016 nebo 2017, na který jsem byla vyslána mým šéfem. Pak jsem se seznámila díky workshopu v Alze s Tomášem Ervínem Dombrovským, který nám ukázal data, jak s nimi pracovat a jak v nich číst. S Tomášem jsem se pak po workshopu dali do řeči a já šla do půl roku na první Data snídani z LMC dílny. Zní to jak love story, že?
Ta teprve začala, když mi do práce dorazila jejich nádherná ročenka. Prolistovala jsem si ji několikrát a psala si výpisky (to bych nebyla já) a obohatila je o pár zdrojů.
80 000 hodin strávíme za život v práci
- Jak jsme na tom v porovnání s jinými národy? Dozvíte se Hospodářských novinách.
Hledání práce není o jednom vyladění CV, ale o přípravě
- Mrkněte se na můj Checklist jak hledat práci
- Počítejte s minimálně 10 hodinami vašeho času. Pevné nervy přeji!
Když vám práce dává smysl, jste v ní lepší, úspěšnější a celkově spokojenější
- Štěstí v práci je důležité, nezapomínejte na to od Michala Šrajera
- Michal vám ještě prozradí, jak být v práci opravdu šťastný
- Zkuste někdy zajít na Happiness@Work, možná vás napadne, jak svým zaměstnancům vytvořit o něco příjemnější prostředí k práci
- Proč nejvíce vyděláte na radosti svých zaměstnanců vám prozradí tento článek
- Lucie Václavková na svém blogu pěkně shrnula jednu z akcí, kde se mluvilo hlavně o štěstí
- Nesnažte se v práci najít štěstí, ale hledejte v ní smysl vám poradí Forbes
Krátké výpisky:
- vytrvalost se vyplácí a i ti nejlepší mohou mířit ještě výš
- 7 % lidé se změna práce vůbec nevyplatila
- ukončení - 61 % dalo výpověď, 14 % skončila doba určitá, 9 % výpověď dostalo a 16 % skončilo jinak
- 88 % lidí chce dojíždět max 45 minut (uvádějte adresu kanceláře v inzerátu)
- v roce 2034 bude práceschopných 6,2 milionů lidí a z nich 400k bude pracovnímu trhu chybět
- práci změní třeba Deep work, Hirune, Adaptační kvocient nebo Kariérní farmaření a mozaika
- představte si firmu jako restauraci - jak láká zákazníky, co jim nabízí, proč se vracejí... (tady se opravdu zamyslete a zkuste si najít úzká místa v náboru a komunikaci s kandidáty)
- HR musí umět pracovat s jakýmkoli prostředím - rychle se adaptovat, reagovat, podpořit
- 51 % je nás nespokojených kvůli tomu, že nám chybí ocenění a uznání (zkuste v týmu slavit malé úspěchy, občas někoho pochválit a nebrat věci, které pro vás kolega udělá ASAP jako samozřejmost)
- kvalitní vzduch na pracovišti vám zvýší o 10 % výkonnost (tip pro vás - větrejte si nebo se sem tam jděte projít)
- 35 % hledá práci na mobilu a celkových 63 % hledá práci online (čtěte více)
- 10 % trápí práce nad rámec, kterou nikdo neocení (více info třeba zde)
- 34 % má málo chvály od šéfa a 34 % štve nízké nasazení kolegů (pár rad tady)
nabírejte si angažované a mentálně dospělé lidi.
- firmy musí začít brát HR vážně, ale HR musí jít naproti byznysu a začít ho chápat
Hlaste se na pozice podle toho, co umíte a ne podle toho jaké pozice jste doposud dělali, stejné skilly využijte na různých pozicích.
- S hledáním toho, co vám jde vám pomůže třeba Kariérko, které je teda primárně určeno pro studenty, ale to vůbec nevadí. Mrkněte třeba na jejich pracovní listy.
- Chcete jít ještě víc do hloubky? Stáhněte si můj rozvojový plán.
- Mohla by se vám i líbit (vizuálně teda pěkná fakt není) prezentace z Job Expo 2016 na téma kompetence a jak se připravit na pohovor.
- Co firmy hledají u absolventů? Tady jen doplním, že se jedná o univerzální kompetence a ani jako zkušenější kandidát nešlápnete vedle, když je v životopise vypíchnete.
- Tip: Napište si všechny své silné stránky a zkuste je nasadit n apozici, kterou hledáte. Pracovali jste pod tlakem, komunikovali s různými lidmi a museli jste se rychle učit? Vidíte, to jsou třeba kompetence, které jsou žádané všude.
Inspirací vám může být Netlix. Nebo Google.
- Firmy s angažovanými lidmi generují vyšší zisky říkají Hospodářské noviny.
- HR News vám prozradí, že klíčové lidé jsou motorem angažovanosti a hybatelem změn ve firmě.
- Samotné LMC má pro vás článek 3+2 tipy, jak udělat ze zaměstnanců nadšence. Zkusíte to?
Po 5 letech ve firmě přijde uvažování o mzdě, o posunu a začneme bilancovat.
- Tip: Lidé mají plus mínus první bilancování po 3 letech, pak po 5 letech. Hlídejte si pomocí nějakého systému ty, kteří toto kritérium splňují a delší dobu nedostali přidáno a nezměnili svou pracovní náplň. Díky tomu dokážete mnohým odchodům předejít.
- Proč lidí mění práci podle LMC.
- Lidé více mění práci, už nechtějí pracovat celý život jen pro jednu firmu. Jak si je ale udržíte po nějakou adekvátní dobu? To radí Logistika.
- Proč a jak mění lidé práci aneb přehledný článek od BrandBakers.
Co všechno jako HR musíte ovládat?
Málo toho není! Jen namátkou - byznys, legal. marketing, recruitment, UX, ekonomii, ... HR není prostě pro lidi, co nevědí, co se sebou a baví je povídat si s lidmi. Dělat dobře HR, chce to více než dobré komunikační dovednosti. Na HR musíte být lidští v první řadě, mít pochopení, umět propojovat různé obory, sledovat trh ve více směrech, umět být diplomati, umět si dupnout, musíte se naučit to, co dělají vaše oddělení a chápat potřeby byznysu. Dokázat být dlouhodobě mezi 3 stranami - HR oddělení, oddělení pro které nabíráte a kandidát. A mnohem víc.
O zdrojích na vzdělávání si více povíme jindy, mám jich v šuplíku tolik, že už chtějí ven.