Výpisky z podcastu in_content 13-22 (Boomerang Communication)

01.02.2021

Agentura Boomerang se dala na natáčení podcastu o contentu. Ten si pustíte třeba na Spotify. Pokud neradi posloucháte, ale naopak rádi čtete, jste tu správně. Níže najdete další díl výpisků z jednotlivých dílů in_content podcastu s moderátory Martinem Vymětalem a Míšou Rakovou. A nebyla bych to já, kdybych k nim nepřidala další zdroje a doporučení. Přeji fajn čtení!

#13 LinkedIn

  • databáze životopisů a kontaktů, ale i skvělá platforma pro firemní komunikaci
  • data z Boomlab o LinkedIn (doporučuji mrknout i na Fenomén LinkedIn)
  • lepší image vám složenky nezaplatí
  • B2B i B2C komunikace, kde kromě firmy jsou vidět i vaši zaměstnanci
  • dobrá blogová platforma, která mí dobré SEO a články se vám ukážou přes vyhledávání na Google
  • na co lidi reagují - na to, co je zajímá a co jim přináší přidanou hodnotu 
  • dívejte se, s čím reagují vaši followers a to začleňte do vaší komunikace
  • jako firma nemluvte jen o sobě
  • content suggestion - funkce pro adminy na vyhledávání hot topic
  • cena reklamy na LI není směrodatná, jde o to, co z ní dokážete dostat nazpátek

#14 contentový jukebox

  • buďte na sociálních sítích, ale vytvořte si i vlastní prostor (web, newsletter, ...), protože ten vám nikdo nevezme; když se změní platforma, vy budete mít plán B
  • 90 % pozornosti připadá na 1 % obsahu (více dat a informací v tomto pdf)
  • 11 + 1 trendů v content marketingu 

#15 content versus reklama

  • content je běh na dlouhou trať, který nese ovoce až po nějaké době
  • v díle bylo hodně o contentu Radegastu, který získal Effie

Má doporučení k dalšímu čtení a poslechu:

#16 community management

    • trvá než v sobě najdete odstup a neberete si věci osobně
    • když spravujete profil značky, musíte počítat s tím, že přijdou i hejty
    • komunity kolem značky mohou pomoci prodejům + posílí vztah zákazníka ke značce
    • komunikovat pod záštitou značky, ale podepisovat se jménem
    • jde o pocity, slabá místa, záliby a styl vyjadřování dané skupiny
    • social listenting vám může pomoci odhalit, kde se o vás mluví
    • pokud děláte community managera, dejte si pozor na vyhoření (zajímavý článek od Triad)
    • nástroje - ZoomSphere
    • každý hejt je příležitost, jak ukázat jací jako značka jsme

#17 distribuce časopisů

    • adresná a neadresná distribuce
    • 50-200 kusů z 10 000 kusů se obvykle vrátí, protože nejsou doručeny
    • pozor na velikost magazínů, aby se vešly do schránek nebo kabelky
    • 20 % lidí pravidelně čte tisk 1krát týdně

Má doporučení na další informace:

#18 DTPáci

    • DTP = desktop publishing
    • DPT člověk musí být pečlivý, trpělivý, mít dobré sebeovládání a umět s nástroji (samozřejmě)
    • CMYK a RGB - hezké vysvětlení nabízí fotocesta
    • DPT jako inženýr technik, grafik jako lehce bohém
    • DPT dává smysl, řád a funkčnost

#19 vztahy agentury a klienta

    • úkolem projekťáka je dodat to, co klient chtěl a udělat ho spokojeným
    • dobrý projekťák - musí mít přesahy, zodpovědný, umí počítat a plánovat, je trošku obchodník
    • musíte umět vytvořit pocit, že se na vás klient může spolehnout
    • děkujte za spolupráci a naučte se chválit za dobře odvedenou práci, i když za ni platíte
    • párovat klienta a projekťáka tak, aby si padli do noty
    • dejte na soft skills, hard skills nového člověka dokážete naučit
    • základem je dobré zadání (vždy říkám, že dobré zadání, dobrý výsledek a špatné zadání, špatný výsledek)


#20 tisk a luxusní publikace

  • grafik na online a offline má jiné skills
  • poptávka po krásných publikacích nepolevuje

#21 SEO 

  • offline texty snesou větší hutnost, v online musíte hned zaujmout a dodat více obsahu než jen text
  • buďte jste na první stránce Google nebo v propadlišti internetu
  • vyhněte se duplicitám a nelogickému využívání klíčových slov
  • pokud vás baví SEO, doporučuji blog Pavla Ungra

#22 závěrečný díl - shrnutí výsledků in_content podcastu

  • 9 000 přehrání pro 19 epizod, další přibývají
  • většina posluchačů byla Čechů
  • nejvíce poslouchaný díl - jak poznat cílovku 
  • doporučení: tento díl si musíte pustit, protože obsahuje spoustu tipů, souhrn celého in_content podcastu, ale i sdílení zkušeností s nahráváním a výrobou podcastu


Další doplňující zdroje:


Tento podcast je již u konce. Všechny díly najdete na anchor.fm