Výpisky z konference - Jak krize změnila situaci na trhu práce

26.05.2021

V dubnu se konala konference Jak koronavirová krize změnila situaci na trhu práce od Business Tuesday. Na konferenci mluvil například Petr Pouchlý (Jezevec), Josef Kadlec, Magda Hájková nebo Filip Lepier. Mezi řečníky jsem byla i já, díky Alza.cz. Děkuji za to. 

Pojďme na mé krátké výpisky z akce.

Petr Pouchlý 

  • krize nakopla firmy více než cokoli jiného
  • nečekejte, že se svět vrátí do normálu a že přestaneme být online
  • dlouhodobý online režim obnažil firmy a jejich fungování 
  • krize odhaluje a leadership, manažer musí řídit změny
  • změnová křivka platí pro všechny (křivka)
  • krize dává alibi pro změny - "musíme něco, protože..."
  • firemní kultura a rozvoj lidí má smysl a patří mezi strategická témata
  • HR nemusí být servisním oddělením, ale partnerem byznysu
  • zkoušejte nové věci a nebojte se riskovat, když nic nezkusíte, nic se nezmění
  • reagujte rychle, přiznejte si i své slabiny a najděte někoho, kdo vám je pomůže překonat
  • říkejte věci na rovinu, nebagatelizujte
  • buďte konzistentní, dělejte malé kroky a neslibujte nesplnitelné
  • mějte plán krize a mějte postoj
  • důležitá je schopnost plánovat a umět vysvětlit plán
  • lepší udělat něco než nic

Materiály k pročtení:

  • Jak krize změnila to, jak jsme pracovali - tady
  • Změny v roli toho, jak je HR vnímané ve firmách - tady

Petra Nulíčková

  • edukujte manažery v náboru, pomozte jim s (online) náborem
  • pomozte kandidátům - informace hned, vždy zpětná vazba a přidejte něco navíc
  • nenechte kandidáty čekat a buďte empatičtí, krize jsou plné změn a ztráta práce patří mezi velký diskomfort
  • nahraďte papíry online dotazníky
  • nabídněte materiály ke stažení, dejte smlouvy k náhledu před jejich podpisem a pošlete kandidátům fotografie kanceláří, pokud je ještě neviděli

Materiály k pročtení:


Josef Kadlec

  • na LinkedIn můžete mít 30 000 prvních kontaktů a zbytek vás může sledovat, je to místo pro budování komunity
  • content budujte za sebe, nejen za firmu
  • rozlišujte mezi inbound a outbound marketing a recruiting
  • budováním svého brandu pomáháte i firmě, v níž pracujete + máte přidanou hodnotu + stanete se expertem v oboru
  • znáte social selling index? - tady  (pod 50 je nic moc)
  • kolik lidí navštíví profily lidí ve vaší firmě? určitě více než stránku vaší firmy
  • naučte se vytvářet a recyklovat obsah a podporovat se v jeho sdílení navzájem

Materiály k pročtení:

  • HR Intelligence Report od Good Callu - stáhnete tady
  • Starší článek s odkazy na plug-iny - tady
  • LinkedIn Robotizace - video 

Filip Černý

  • 75 % fúzí skončí špatně a i díky tomu, že se nebere v potaz firemní kultura subjektů
  • číslem 1 se stala ve světe firemní kultura, v Česku o něco později
  • kultura nemá být v rukou HR, ale v rukou byznysu
  • V = f(M+K+P), kde M je motivace, K je kompetence a P je prostředí
  • co je to VUCA svět - dozvíte se tady
  • neplatí "někdo s tím musí něco udělat", na to v rámci firmy myslete a nabírej ty, kteří s věcmi hýbou
  • firemní kultura je schopnost top managmentu kultivovat nebo adaptovat firmu na externí podmínky lépe než konkurence
  • podívejte se na základní typy firemních kultur - jsou 4 
  • CEO firmy určuje na základě svého chování to, jak bude firemní kultura fungovat -> změnou vedení vždy hýbnete kulturou
  • jak se chová top management, tak se začnou chovat lidé ve firmě
  • firemní kultura - styl chování, strategie, lidé, dovednosti, systémy a organizační struktura
  • žádná firma není pro všechny, s tím se smiřte
  • stakeholdeři - zákazník a zaměstnanec -> těm naslouchejte 
  • neexistují firmy, ale lidé s agilním myšlením 

Materiály k pročtení:

  • proč by HR mělo být součástí vedení - tady
  • kultura ve firmách během covid - tady
  • Digital Evolution index - tady 
  • Jak na agilní myšlení - tady

David Koláček

  • maximální možný servis pro obě strany - pro manažery/rky a kandidáty
  • v Seznamu mělo 13k CV za 2020 a nabrali 295 lidí
  • měří NPS - dávají feedback, nabízí konzultaci nebo to, kde jinde má daný člověk hledat dál
  • nebojte se nabídnout konkurenci, pokud se vám kandidát nehodí
  • vytvořili sekci pro budoucí Seznamáky - místo, kde máte profil a kam vám nahrají materiály, videa a další než k nim naskočíte

Materiály k pročtení:




Linda Picková

Materiály k pročtení:


Iva Bilinská

Materiály k pročtení:


Adam Potůček a Robert Šourek

Materiály k pročtení: