#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 21. díl

18.07.2021

Minule jsem zařadila do Sharing is caring série i krátké výpisky. Přišlo mi na ně několik pozitivních reakcí, a tak jsem se rozhodla, že 21. díl bude pouze výpiskový a tedy i o něco delší jak klasické sumáře a tipy na čtení.


Krátké výpisky z článku - 5 Things Successful Companies Do to Retain Top Talent

  • benefity, vysoký plat a podobně jsou součástí nabídky o práci, ale ne tím hlavním, proč se rozhodneme danou nabídku vzít
  • vytvořte pocit bezpečí během výběrka, oslovujte kandidáty jménem při pohovorech a během setkání jim i ukažte jaké cíle u vás budou plnit
  • komunikujte v inzerátech přímo a jasně - buďte explicitní a nenechávejte čtenáře ať si něco sám domyslí
  • chtějte feedback - zaručí vám to dlouhodobou spokojenost, vytvoří to prostor pro změny a vám to přinese nové nápady
  • edukace - nechte top talenty ať dělají projekty, které je baví a dotáhnou je do konce, dejte jim vzdělávání do development plánu
  • poskytujte pravidelný feedback k tomu, co se povedlo a sem tam poděkujte; měli by mít pocit, že mají cenu a práce má smysl

Krátké výpisky z článku - Hiring Millennials Articles

  • hodnoty, firemní kultura - to je zajímá a budou se vás na to ptát 
  • před tím než se rozhodnou poslat CV, tak si hledají na GlassDoor nebo Atmoskopu; chtějí získat pohled zaměstnanců na firmu
  • pokládají otázky a zajímají je jaké jsou i dle vás výhody a nevýhody firmy
  • daleko více jim jde o poslání firmy a její vizi
  • flexibilní pracovní doba je pro ně must-have
  • 62 % lidí chce vidět/slyšet firemní kulturu z pohledu zaměstnanců
  • mladí dají na word-of-mouth a na milou komunikaci po telefonu
  • zajímají je 4 věci - mise firmy, smysl v kooperaci s vizí firmy, jak jejich pozice funguje ve firmě a kariérní růst vedle osobního růstu
  • inzeráty - graficky členěné, responzivní pro mobil, to důležité je v nich tučně; krátké o 2 odstavcích, milé, personalizované, žádná klišé, jasné vysvětlení pozice a odpovědnosti za části práce, definice úspěchu dané pozice

Krátké výpisky z článku 4 Things You Need to Know About Hiring Millennials in 2016

  • mileniálové chtějí konzistentní feedback a to po celou dobu práce, nejen nárazově
  • nekoukejte na zkušenosti, ale na schopnost se učit - předpoklad toho, že budou dobří a dlouhodobě úspěšní
  • chtějí nízkou hiearchii a mít blízko k lidem ve firmě a chtějí růst směrem nahoru, ale i do firmy do stran
  • nejde jim tolik o prestiž a finance, ale o dobrý pocit a smysl v práci a že se mohou pochlubit tím, co dělají
  • .mají mít (a chtějí) u sebe buddyho nebo kouče, který jim ukáže základy a oni se zbytek naučí
  • nemají rádi chaos bez smyslu

Krátké výpisky z článku 10 Mistakes to Avoid When You Hire Millennials

  • inzerát - žádné odrážky, ale přesný text o tom, jaké jsou důvody pro to, aby u nás pracovali, na čem, co bude jejich náplní a co mohou dokázat
  • chtěj v práci používat sociální sítě a nebýt za to kritizováni nebo dostat napomenutí, nesnáší zákazy

Krátké výpisky z článku - Ask Our Expert: Using Behavioral Economics to Help Employees Make Smarter Choices

  • aneb jak využít Behaviorální ekonomii v motivaci lidí:
  1. framing - zaměřit se na co, co mohou získat/ztratit
  2. avaibility - zmiňovat často podstatnou věc, čím více o něčem mluvíme a ukazujeme to, vidíme to, tím tomu začínáme věřit a být k tomu motivovaní
  3. social norms - nějaká sociální platforma na sdílení -> více pomoci, lidé se znají, lepší kooperace
  4. choices - čím méně možností, tím lépe; rozhodovací paralýza z mnoha možností
  5. channel factors - čím více specifičtější návod, tím lepší odezva; čím méně budou lidé zmateni a méně chápat zadání, tím horší je výsledek

Krátké výpisky z článku - The Cutting Edge: transforming HR with behavioural economics

  • lidé neradi riskují, mají rádi jasné informace a chtějí vědět, na čem jsou a co mají dělat
  • dávejte ohraničené časové úseky, delší úkoly rozkouskujte na menší, plánujte ve fázích
  • vnitřní motivace - proč lidé jednají tak, jak jednají -> zjistíte, že ne vždy jen jen o peníze, pokud se lidí opravdu ptáte a dokážete jít do hloubky
  • rozluštěním toho, co člověka motivuje ho dokážeme v práci nabudit a dát mu odměnu, po jaké touží, což dlouhodobě zvyšuje jeho efektivitu a produktivitu


A další díl je u konce. Dejte vědět, pokud se vám líbil.