Kam na kurz, školení nebo workshop?

19.10.2020

Říjen roku 2019 byl dost hektický. V práci, jsme se s Nicole (má pravá i levá ruka) nenudily, protože končila Q3, začíná Q4 a nabídek, co nám odešlo směrem ke kandidátům, bylo více než napočítáte na prstech dvou rukou. To je fajn. K lepším výsledkům a i hladšímu průběhu práce mi pomáhá vzdělávání se. Interní, externí nebo online.

Externích kurzů bylo poslední čtvrt rok až až, a tak jsem se rozhodla se o pár z nich podělit. Pojďme se podívat, kde jsem byla, co mi to dalo a pro koho má smysl na kurz jít.


9. 10.2019 jsme byly* v Google díky kooperaci mezi jimi a Alzou v různých směrech. Tentokrát bylo celé dopoledne o HR pro HR.

(*byly jsme samé ženy)


Co mě bavilo?

  • Baví mě dlouhodobě Google a jejich přístup k lidem a výběrovým řízením. Ta jsou sice extrémně dlouhá, ale i přes to dokáží vytvořit dobrou candidate experience a téměř nikdo to nehejtí.
  • Bylo skvělé mít školení jen pro nás a ušité nám na míru. Moc děkujeme Aničce!
  • Šly jsem společně a strávily spolu celé dopoledne. Není nás na HR málo, ne všichni jsme v Alze dlouho, a bylo dobré se díky školení mimo kanceláře více poznat.

Pro koho to je?

  • Tohle bylo jen pro nás díky kooperaci mezi firmami. Google je aktivní na Youtube, má vlastní e-booky, online školení a spoustu iniciativ a otevřených školení, na která se můžete přihlásit.
  • Pro lidi, kteří se zapojují do výběrového procesu a přemýšlejí, jakým způsobem vybrat ty nejvhodnější lidi k sobě do týmu.
  • Pro ty, kterým není jedno, koho firma celkově přijímá a jakým způsobem.
  • A pro ty, kteří věří tomu, že výběr není jen 45 minutový pokec.

Co si odnáším z kurzu?

  • Mějte strukturu výběrového řízení a jasně definované kompetence, které potřebujete "otestovat". Díky tomu dokážete kandidátům poskytnout i kvalitní feedback.
  • Společně vytváříme firemní kulturu a za to, jaké to ve firmě je, může každý z nás tím, jak se chová.
  • Sbírejte data z pohovorů a na základě nich se rozhodujte.

Něco navíc?

  • re:Work with Google web - 📚 + výpisky najdete ZDE
  • V mém článku Co si pustit na Youtube najdete i Google kanál.


11.10.2019 jsem byla na #PREDATORCODE na workshopu Umění se rozhodnout od Jaroslava Homolky


Co mě bavilo?

  • Všichni na kurzu byli rozhodnuti se sebou něco udělat a nebáli se, že přijde změna. Všichni se soustředili, dávali pozor, dělali si výpisky, aktivně se ptali a dost často o sobě řekli věci, které byli soukromé a jen tak se jimi před dalšími 12 lidmi nepochlubíte.
  • V odpolední části jsme dopodrobna rozpracovali naši největší nerozhodnost, opravdu až do sebemenších detailů. Pak jsme si je ve dvojicích řekli a našli skuliny a další faktory, které jsme sami přehlédli. (Měla jsem pracovní téma a pomohlo mi, že se na něj mrknul někdo mimo práci, přátele nebo rodinu.)

Pro koho to je?

  • Pro ty, kteří to nejdou jen zkusit, ale jsou připraveni na to, že na sobě chtějí pracovat a pilovat svou disciplínu. Nevadí jim sušší humor Jardy (mě osobně dost vyhovoval) a nevadí jim, když si do nich občas někdo slovně rýpne.

Co si odnáším z kurzu?

(Kromě dvaceti popsaných stránek...)

  • Když se rozhodneš, musíš ustát výsledek a důsledky rozhodnutí.
  • Své limity měníš díky svým schopnostem. Trénuj schopnosti, limit se posune.
  • Informace o lidech jsou důležité, ovlivňují tvá rozhodnutí a to z vás může udělat hajzla. Rozhodnutí týkající se více lidí jsou ta nejsložitější.
  • Feedback je dárek.
  • Nejhorší ve skupině - všichni na něj nadávají, ale nevyhodíte ho, protože pak je nejhorší někdo jiný. Lidi se nakonec budou bránit, abyste ho nevyhodili.

Shrnutí:

Jarda neříká otřepané fráze a nehraje si na motivačního kouče a není sluníčkový. Říká věci tak, jak jsou a říká to s naprostým klidem. Osobně mi jeho styl humoru a vedení workshopu vyhovovaly. Žádný řeči o tom, že to všechno bude dobrý - občas totiž nebude. Velké plus byli lidé na workshopu - starší, většinou majitelé firem a rozhodnutí, že potřebují udělat další krok vpřed.

Tímto moc děkuji Petrovi a Radimovi, že mi rozbili můj "pracovní plán rozhodnutí" a půjčili mi něj svůj pohled. Nejvíc mě těší, že jsem se fakt rozhodla a pár dní po workshopu ten krok udělala.

Něco navíc?

  • Rozhovor s Jardou od Petra Máry - 📺
  • Rozhovor s Jardou od Jakuba Šafránka - 📺


17.10.2019 jsem byla na školení od Zdeňky Krejčíkové s názvem Moderní recruiter/ka.

Co mě bavilo?

  • Líbilo se mi, že nás bylo 6 a bylo tak dost prostoru na otázky a sdílení si best practices ohledně náboru. Každý z nás nabíral jiný typ pozic, byli jsme z různě velkých firem a z různých měst.
  • Zdeňka nám ukázala, jak si sharují interně know-how a šablony v týmu plus jakým způsobem kooperují s hiring manažery.

Pro koho to je?

  • Spíše méně zkušení lidé, kteří se teprve seznamují s náborem a procesem oslovování kandidátů na LinkedIn nebo si svůj profil teprve vytvářejí.
  • Pro hiring manažery, kteří se chtějí zapojit do náborového procesu.
  • Když chcete vidět, jak kvalitně oslovovat a co za aplikace k tomu využít. Plus jak takové aktivity měřit.

Co si odnáším z kurzu?

  • Když jste ve velké a známé firmě, máte to jednoduché. Když jste v malé a neznámé, musíte se daleko více snažit. Připravte se na to.
  • Jako recruiter měj brand, pomůže ti to v práci.
  • Připomeň se pokud ti kandidát neodepisuje na zprávu na LinkedIn. I jemu může zpráva zapadnout.

Shrnutí:

Zdeňka má školení rozděleno na level 1 a level 2, takže pokud jste v recruitmentu noví a zatím jste na LinkedIn nikoho neoslovovali a teprve začínáte spolupracovat s hiring manažery, je vhodnější level 1. Já byla na level 2, přeci jen už pár lidí osloveno mám a prostředí LinkedIn je mi blízké.

Za mě je podstatné uvědomit si (díky, Zdeni), že cíl nemusí být jen akceptace nabídky. Může to být dobrá pověst firmy, dobrá pověst vás jako HR v té firmě atd.

Něco navíc?

  • Podcast se Zdeňkou pro Nelidské zdroje - 🎧
  • Jak jde Zdeňka na recruitment - 🎧

23.10.2019 jsem byla na školení Efektivní pracovní inzeráty od Matěje Matolína.


Co mě bavilo?

  • 2/3 školení tvořily praktické úkoly a to jak individuální, tak skupinové. Člověk hned vyzkoušel to, o čem nám před pár minutami Matěj řekl.
  • Prezentace byla o pár slovech a vytištěné papíry byly jiné než prezentace. Dávali jsme tak mnohem větší pozor a vnímali více Matěje jako lektora.
  • Čísla, jak Matějovy inzeráty fungovaly a jak se dají měřit pomocí Google Analytics nebo Hotjar.

Pro koho to je?

  • Všechny, kteří mají na starosti psaní inzerce.
  • Pro ty, kterým není jedno, jak jejich inzeráty vypadají a co si o nich kandidáti myslí.
  • Kteří chápou, že inzerát první (a často i poslední) věc, kterou kandidát vidí a velmi ovlivňuje jeho rozhodnutí, zda vám o sobě dá vědět.

Co si odnáším z kurzu?

  • Dejte po sobě někomu inzerci přečíst. Najde vám chyby a nesrozumitelnosti.
  • Je lepší napsat, že vrána na jabloni, než že je pták na stromě.
  • Udělejte z benefitů pro firmu (my chceme) benefity pro kandidáta (co získá).
  • Kontakty na pár dalších lidí, se kterýma jsem byla ve skupince.

Shrnutí:

Inzerce je pro mě velké téma i díky tomu, že jsem cca před 3 lety byla na školení od LMC, pak jsem s BrandBakers měla celodenní workshop na podobné téma a teď jsem byla opět jako účastník cizího kurzu. Líbilo se mi, jak Matěj chápe inzerci a že se opravdu zaměřil na praktičnost školení. Plusem pro mě bylo to, že se pak šlo na pivo, kde jsme se podělili o zážitky z praxe ještě více.

Za mě je inzerát produkt a jako produkt má splňovat několik kritérií. Má být psaný pro kandidáta, má být pro něho a měl by v něm najít zásadní informace, které mu pomohou s rozhodnutím, zda vám nakonec na sebe zašle kontakt nebo ne. Inzerát je součást marketingu a jde o to, aby byl efektivní, nejen krásný na pohled.

Něco navíc?

  • 60 praktických tipů pro pracovní inzerát od Matěje - 📃
  • Matějovy náborové taktiky - 📺


Kde jste byli vy? Máte za sebou kurz, školení nebo workshop, který stojí za to navštívit?