#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 25. díl

15.05.2025

Vítejte u dnešního #sharingiscaring článku, který bude tak trošku o tom, kam jsem měla v poslední době radost přispět svými myšlenkami, zkušenostmi a někdy i trochu ostrými názory. Bude to mix témat, která mě baví. Pojďme na to.

E-book od Soulmio s názvem From Resources to Humans je kvalitní čtení. Co na 78 stránkách najdete:

  • Výsledky průzkumu mezi 152 českými firmami na téma well-being a vzdělávání. Některá čísla jsou zajímavá a rozhodně je využijete pro rozvoj těchto oblastí i u vás ve firmě. Jsou to zároveň dvě klíčová témata pro GenZ a Alfa, ale věřím, že i pro nás starší (článek o GenZ).
  • Rozhovory s experty o toxických vztazích, vlivu stresu na výkon, leadershipu i autentické komunikaci - vyzpovídáni byli Senta Čermákova, Lucie Halušková, Kateřina Moric (Valuchová), Milan Rataj, Milan Pavlíček a další.
  • Tipy do reálného světa – test na imposter syndrom, 30denní checklist, sebekoučinková kostka nebo jak vyzrát na náš mozek. Prostě užitečný obsah, když hledáte kvalitní inspiraci a pracovat sami na sobě.
  • Well-being totiž nemají v rukou (jen) firmy, ale především vy sami. Dát sebe a své fyzické i duševní zdraví jako prioritu není sobeckost, ale nutnost pro dlouhodobou spokojenost.

Pro Ecommerce Bridge jsem se rozpovídala o propojení HR procesů s dynamickým světem e-commerce a digitálního marketingu. Zamyslela jsem se, jak mohou firmy v těchto oblastech získat konkurenční výhodu prostřednictvím efektivních strategií v oblasti lidských zdrojů a přidala k tomu několik reálných projektů, na kterých jsem se podílela. Česká verze  přečtení tady, anglická zde.

V podcastu Po HRstech mě zaujala Eva Höschlová, která se rozpovídala na téma Jak nejefektivněji motivovat zaměstnance aneb psychologie peněz. Vřele doporučuji všem na HR, protože psychologický background vám v tomto případě bude obří výhodou. Co si odnáším za myšlenky?

  • Dlouhodobý rozvojový plán je to, co nás může ve firmě udržet a proč se nám kariérně daří. Díky vzdělávání jsme úspěšnější. Proč tedy firmy sekají náklady na vzdělávání jako první a nevidí v něm smysl? Není to tím, jak je ve většině firem nesystematicky nastavený celý rozvoj?

  • Snížená doba dojíždění do práce má dlouhodobě pozitivní vliv na spokojenost zaměstnanců. Odměna má krátkodobý efekt, tohle dlouhodobý. Je lepší tedy lidem dovolit být více dní na home office a zajistit flexibilnější fungování, než jim dát jednorázový bonus?

  • Kdo se chce vzdělávat a proč? Jděte i na vzdělání mimo váš obor, ale cílem by mělo být mít co nejvíce individualizované vzdělávání tak, aby měl člověk pocit, že mu to výrazně pomáhá ve firmě i mimo ni. Měřítkem je pocit úspěchu. Jak moc jsou dnes systémy vzdělávání takto nastavené?

Proč si budovat osobní brand? - na to odpovídá článek od Fakturoidu a zároveň i ukazuje příklady "jak". Jednoduchý návod pro každého, kdo nechce ponechat budoucnost náhodě, ale chce být připraven. Děkuji moc za možnost přidat svůj expertní pohled. Věřím tomu, že kvalitní brand a profily na sociálních sítích mohou být vstupenky k novým příležitostem a pomoci v dobách, které bych nazvala temnější. 

Welcome to the Jungle oznámili konec působení v České republice. Mrzí mě to, často jsem s nimi spolupracovala na jejich expertním obsahu a vždy šlo o moc příjemnou a hladkou kooperaci. Vytahuji tedy z archivu několik článků (a jedno video!), které vám mohou být užitečné.