#sharingiscaring - výběr z příspěvků, 25. díl
Vítejte u dnešního #sharingiscaring článku, který bude tak trošku o tom, kam jsem měla v poslední době radost přispět svými myšlenkami, zkušenostmi a někdy i trochu ostrými názory. Bude to mix témat, která mě baví. Pojďme na to.
E-book od Soulmio s názvem From Resources to Humans je kvalitní čtení. Co na 78 stránkách najdete:
- Výsledky průzkumu mezi 152 českými firmami na téma well-being a vzdělávání. Některá čísla jsou zajímavá a rozhodně je využijete pro rozvoj těchto oblastí i u vás ve firmě. Jsou to zároveň dvě klíčová témata pro GenZ a Alfa, ale věřím, že i pro nás starší (článek o GenZ).
- Rozhovory s experty o toxických vztazích, vlivu stresu na výkon, leadershipu i autentické komunikaci - vyzpovídáni byli Senta Čermákova, Lucie Halušková, Kateřina Moric (Valuchová), Milan Rataj, Milan Pavlíček a další.
- Tipy do reálného světa – test na imposter syndrom, 30denní checklist, sebekoučinková kostka nebo jak vyzrát na náš mozek. Prostě užitečný obsah, když hledáte kvalitní inspiraci a pracovat sami na sobě.
- Well-being totiž nemají v rukou (jen) firmy, ale především vy sami. Dát sebe a své fyzické i duševní zdraví jako prioritu není sobeckost, ale nutnost pro dlouhodobou spokojenost.
Pro Ecommerce Bridge jsem se rozpovídala o propojení HR procesů s dynamickým světem e-commerce a digitálního marketingu. Zamyslela jsem se, jak mohou firmy v těchto oblastech získat konkurenční výhodu prostřednictvím efektivních strategií v oblasti lidských zdrojů a přidala k tomu několik reálných projektů, na kterých jsem se podílela. Česká verze přečtení tady, anglická zde.

V podcastu Po HRstech mě zaujala Eva Höschlová, která se rozpovídala na téma Jak nejefektivněji motivovat zaměstnance aneb psychologie peněz. Vřele doporučuji všem na HR, protože psychologický background vám v tomto případě bude obří výhodou. Co si odnáším za myšlenky?
Dlouhodobý rozvojový plán je to, co nás může ve firmě udržet a proč se nám kariérně daří. Díky vzdělávání jsme úspěšnější. Proč tedy firmy sekají náklady na vzdělávání jako první a nevidí v něm smysl? Není to tím, jak je ve většině firem nesystematicky nastavený celý rozvoj?
Snížená doba dojíždění do práce má dlouhodobě pozitivní vliv na spokojenost zaměstnanců. Odměna má krátkodobý efekt, tohle dlouhodobý. Je lepší tedy lidem dovolit být více dní na home office a zajistit flexibilnější fungování, než jim dát jednorázový bonus?
Kdo se chce vzdělávat a proč? Jděte i na vzdělání mimo váš obor, ale cílem by mělo být mít co nejvíce individualizované vzdělávání tak, aby měl člověk pocit, že mu to výrazně pomáhá ve firmě i mimo ni. Měřítkem je pocit úspěchu. Jak moc jsou dnes systémy vzdělávání takto nastavené?
Proč si budovat osobní brand? - na to odpovídá článek od Fakturoidu a zároveň i ukazuje příklady "jak". Jednoduchý návod pro každého, kdo nechce ponechat budoucnost náhodě, ale chce být připraven. Děkuji moc za možnost přidat svůj expertní pohled. Věřím tomu, že kvalitní brand a profily na sociálních sítích mohou být vstupenky k novým příležitostem a pomoci v dobách, které bych nazvala temnější.
Welcome to the Jungle oznámili konec působení v České republice. Mrzí mě to, často jsem s nimi spolupracovala na jejich expertním obsahu a vždy šlo o moc příjemnou a hladkou kooperaci. Vytahuji tedy z archivu několik článků (a jedno video!), které vám mohou být užitečné.
- slíbené video na téma pracovní pohovory
- praktické tipy, jak odejít z firmy
- jak předat pracovní agendu novému členovi týmu
- netradiční až bizarní požadavky kandidátů na pohovorech
- overemployment - co to je a jak funguje
- jak chytře využít charisma na pohovoru