Plán hledání práce

18.06.2025

Hledání práce není jen o posílání životopisů a čekání na odpověď - to už je vlastně krok dva, ale o tom jsem psala třeba v tomto článku. Hledání práce je to proces a často dost frustrující. Pro většinu z nás navíc plný emocí, nejistoty a náročného rozhodování, plný (ne)komunikace ze strany firem. únavy z několika kol pohovorů a úkolů. Firmy využívají různé technologie a nástroje, které jim pomáhají vybírat kandidáty – jedním z nejznámějších jsou ATS, tedy systémy pro správu uchazečů. Díky ním dokáží rychle reagovat všem z jednoho místa, shromažďovat si poznámky, vytvářet talent pooly a posílat třeba i nabídkové dopisy. Takový systém je k nezaplacení. 

Proč by něco podobného neměl mít i kandidát?

Právě proto vznikl Plán hledání práce – přehledný Google Sheet, který si každý může upravit podle sebe. Základ jsem vám vytvořila, je tedy "ready to use" od prvního otevření.  Pomáhá vytvořit systém, udržet si přehled a zároveň podporuje promyšlený přístup k hledání práce. Najdete v něm kolik listů, které vám hledání, tvorbu životopisu nebo přípravu na pohovory enormně usnadní. Není to "jen tabulka". Je to praktický nástroj pro každého, kdo bere svou kariéru vážně. 

Jak to funguje?

  1. Stáhni si ho do svého Google disku nebo otevři v Excelu.

  2. V listu "Plán hledání práce" zaznamenávej všechny reakce na pracovní nabídky.

  3. Uprav si hodnotící kritéria podle sebe – co je pro tebe důležité? Kultura firmy, flexibilita, možnost růstu?

  4. Průběžně aktualizuj, v jaké fázi výběrového řízení se nacházíš.

  5. Používej sloupec na poznámky – po každém telefonátu nebo pohovoru si zapiš dojmy, co bylo dobré a co tě zarazilo.

Součástí plánu je také:

  • přehled kde hledat práci (pracovní portály, tipy na zdroje),

  • seznam firem, které tě zaujaly, abys na ně nezapomněl(a),

  • nápomocné zdroje – od rad k psaní životopisu až po tipy na kariérní změny,

  • AI prompty a otázky, které ti pomohou, pokud si nevíš rady s formulací nebo chceš AI využít naplno.

Pro koho je plán vhodný?

  • Pro každého, kdo si chce vést přehled a mít dlouhodobě systém.

  • Pro ty, kteří se hlásí na víc pozic najednou a už nějakou dobu hledají a nechtějí se v nabídkách ztratit.

  • Pro analytické typy, které baví srovnávat a vyhodnocovat. Anebo si pak dělat různé analýzy.

  • Pro ty, kdo chtějí být v hledání aktivní a nechtějí nechat další kariérní krok náhodě.

  • Ale i pro ty, kteří si jen chtějí zaznamenat firmy, které se jim líbí – protože kdyby náhodou...

A co když práci nehledáš teď?

Možná je ti v současné práci dobře, ale víš o firmách, které tě prostě lákají nebo bys v nich jednou chtěl/a pracovat. V takovém případě si můžeš budovat vlastní "wishlist" firem, které budeš mít po ruce, až přijde čas změny.

Stačí si plán stáhnout a přizpůsobit

Tabulka je otevřená (stačí si ji zkopírovat k sobě na disk), upravit si ji můžeš podle svých potřeb a postupně ji ladit. Můžeš přidat nové listy, smazat, co nepotřebuješ, nebo si celý plán propojit s dalšími nástroji. Bude to tvůj nástroj pro lepší rozhodování a menší stres.

Chceš poradit nebo máš nápad na vylepšení?

Napiš mi, ocením to! Tvoje zpětná vazba mi pomůže plán dlouhodobě dál vylepšovat. V rámci konzultací pomáhám s přípravou a úpravou životopisu, motivačních dopisů a LinkedIn profilů. Moje upřímné zpětné vazby a návrhy k vylepšení pomohly desítkám kandidátů k jejich vysněné nabídce. Stačí mi napsat.


Budu moc ráda, když ti plán jakkoliv pomůže. Pokud ano, určitě mi napiš, protože z takových zpráv mám vždycky obrovskou radost a dodávají mí energii do dalších podobných aktivit.